Koristi žvakanja

Gume za žvakanje i koncentracija

Da li vam se često desi da morate istovremeno da radite više stvari i da ste zbog toga dekocentrisani? S obzirom na to da da je svaki dan ispunjen obavezama, teško je uvek ostati koncentsiran. Nije, dakle, čudno što tražimo jednostavne i praktične načine kako da povećamo koncentraciju. Pri tome nam može pomoći guma za žvakanje.

Ljudi, u stvari, već upotrebljavaju gume za žvakanje kao pomoć pri poboljšavanju koncentracije i pažnje. Profesionalni sportisti i treneri žvaću kako bi „ostali u igri“. Od Prvog svetskog rata do danas, gume za žvakanje se šalju američkim vojnicima na misijama u inostranstvu. Čak i u školama učitelji sve više ukidaju staru zabranu žvakanja i podstiču učenike da tokom testova, za bolju koncentraciju i pažnju, žvaću gume za žvakanje.

Guma za žvakanje može pomoći pri koncentraciji

Metode istraživanja u proučavanju povezanosti guma za žvakanje i kognitivnih sposobnosti su kompleksne, ali naučnici su već došli do određenih saznanja. U istraživanju iz 2001. godine otkrili su da žvakanje poboljšava sposobnost učenja, pamćenja i sećanja podataka. Istraživanje je pokazalo da su ispitanici koji su prilikom testa neposrednog sećanja žvakali, postigli rezultat za 24% bolji od ispitanika iz kontrolne grupe. Pri testiranju kasnijeg sećanja reči, rezultat je bio bolji za čak 36%.1 Seveda te začetne raziskave veliko obetajo, vendar je potrebno mnogo več študij, da bi popolnoma razumeli, kakšno vlogo pri pozornosti in zbranosti ima žvečilni gumi.


1 Wilkinson L., Scholey A., Wesness K. „Chewing gum selectively improves memory in healthy volunteers.“ Appetite. 2002; 38 (3): 235-236.

Orbit Facebook Orbit Instagram
Pridružite nam se