Koristi žvakanja

Brojite kalorije?

Pri održavanju zdrave telesne težine važna je svaka kalorija. Stručnjaci tvrde kako će se smanjivanje dnevnog unosa kalorija dugoročno pokazati vrlo pozitivnim. Korak u pravom smeru biće već odabir gume za žvakanje bez šećera, koja ima samo 5 – 10 kalorija, umesto visokokaloričnog manjeg obroka.

Brojanje kalorija od ključne je važnosti za postizanje i očuvanje zdrave telesne težine. Žvakanje guma za žvakanje primerena je zamena za visokokalorični „snek“ s obzirom na to da ima manje od 10 kalorija. Ako npr. umesto kalorične poslastice, koja ima 140 kalorija, uzmete dve gume za žvakanje, unećete čak 120 kalorija manje. Takva dnevna ušteda može s vremenom značajno da smanji ukupan unos kalorija.

Guma za žvakanje alternativa je visokokaloričnim proizvodima

Novija istraživanja dokazuju povezanost žvakanja i održavanja zdrave telesne težine. Istraživanje započeto 2007. godine pokazuje kako žvakanje guma za žvakanje pre užine smanjuje osećaj gladi i želju za slatkom hranom. Zbog žvakanja, učesnici u istraživanju su tokom užine uneli 36 kalorija manje.1 Naučnici smatraju da žvakanje guma za žvakanje smanjuje apetit, posebno želju za slatkim i smanjuje količinu unesenih kalorija. 2 U nastavku istraživanja učestvovale su osobe koje su želele da smršaju držanjem dijete ili da očuvaju zdravu telesnu težinu. I u tom delu rezultati su bili slični: zbog gume za žvakanje pre užine ili obroka, osobe su unele u proseku 25 kalorija manje, a istovremeno se smanjio osećaj gladi i želja za hranom.2 Iako to područje iziskuje više istraživanja, ove dve studije pokazale su kako guma za žvakanje može da odigra važnu ulogu pri nadzoru nad apetitom i održavanju zdrave telesne težine.

Zaključak

Nije važno žvakati gumu za žvakanje da biste uneli 5 kalorija umesto 140, koje bi vam donela dva keksa, ili da biste žvakanjem potrošili 11 kalorija na sat – manje uštede na kalorijama vremenom će postati vidljive.

Saveti za održavanje telesne težine

Gume za žvakanje možete jednostavno uključiti u promenu načina života koja će Vam pomoći pri održavanju telesne težine. Gume za žvakanje nude Vam mogućnost suočavanja s nezdravim obrocima. Evo nekoliko saveta:

  • Uzmite gumu za žvakanje i time označite kraj svoga obroka.
  • Žvaćite gumu za žvakanje između obroka, kada vas uhvati želja da posegnete za kaloričnom hranom.
  • Jedete li previše zbog stresa? Pokušajte da stres olakšate žvakanjem i izbegavajte bespotrebno grickanje.
  • Žvaćite gumu za žvakanje dok kuvate kako ne biste pojeli previše već prilikom pripreme obroka.
  • Ako jedete napolju, žvaćite dok čekate glavno jelo kako ne biste grickali hleb ili predjelo.
  • Nosite gume za žvakanje sa sobom – možete da ih stavite u džep i upotrebite svaki put kad vas uhvati želja za kaloričnim obrokom.

1 Hetherington MM, Boyland E. „Short-term effects of chewing gum on snack intake and appetite.“ Appetite. 2007; 48(3): 397-401.
2 Hetherington MM, Regan MF. Effect of chewing gum on short-term appetite control and reduced snack intake in moderately restrained eaters. Obesity. 2007; 15: 510-P

Orbit Facebook Orbit Instagram
Pridružite nam se